fbpx

Zdravý snack: domáca müsli tyčinka

Spomínate si na časy základnej školy ako sme všetci na veľkej prestávke, viac menej povinne, vytiahli obedáre, ktoré nám doma pripravili, najedli sme sa a išli sa prejsť po chodbe? Zahnali sme pocit hladu a boli sme viac sústredení, jednoducho to malo svoj efekt. V práci je to už trocha iné, lebo nám nezazvoní na prestávku a pri všetkých povinnostiach si radšej poviete “do obeda to vydržím”.

Radi by sme vás namotivovali našimi chutnými, a najmä praktickými receptami na to, aby ste si v práci našli krátku chvíľu na snack, nakopli sa a boli viac produktívni. Veď stačí tak málo.

“Mnoho ľudí v mojom okolí, vrátane mňa, sú počas dňa tak pohltení a zaujatí prácou, povinnosťami a plynúcimi termínmi, že sa nedokážu zastaviť ani na to, aby si zmiešali jogurt s orechami. Pre takýchto ľudí, je najideálnejšie, aby snacky mali vopred pripravené, stále po ruke a nemuseli sa zdržiavať počas pracovnej doby s prípravou.”

Mgr. Michal Páleník

Postup prípravy:

Rúru predhrejte na 180 °C. Potom si pripravte plech cca 20 cm, ktorý prestriete papierom na pečenie. Zmiešajte quinoa vločky spolu s orieškami, semienkami a kokosovým olejom. Vymiešanú masu natrite na pripravený plech a pečte v rúre približne 6 minút. Po upečení premiestnite zmes na tácku a nechajte vychladnúť. Vychladnutú zmes spojte so zvyšnými prísadami a miešajte, kým sa všetky ingrediencie dokonale nespoja. Vymiešané cesto roztiahnite rovnomerne do pripravenej formy na pečenie a nechajte v rúre približne 14 minút, kým nebude povrch upečený do zlatista. Vyberte plech z rúry a nechajte vychladnúť.

Potrebné ingrediencie:

● 100 g quinoa vločiek (môžete použiť aj ovsené)
● 10 ks vlašských orechov (30 g)
● 10 ks lieskových orieškov (10 g)
● 4 ČL slnečnicových semien (16 g)
● 4 a ČL kokosového oleja (24 g)

● 3 a ½ odmerka proteín v prášku (105 g)
● 1 slepačie vajce (55 g)
● 1 balenie grécky jogurt (180 g)
● 6 ČL arašidového masla (34 g)
● 3 PL medu (54 g)
● 20 g sušené jablká
● 20 g sušené figy
● 20 g sušené hrušky

Napriek trošku dlhšej príprave, napríklad počas nedeľňajšieho podvečera, ťažíte z pripravených müsli tyčiniek niekoľko dní. Tyčinky vydržia v chladničke 3 dni alebo si ich dajte zamraziť.

Na niekoľko dní tak máte postarané o snacky, prípadne zdravé a chutné raňajky nielen pre seba ale aj pre vaše deti.

Viete ich použiť ako formu praktického snacku, alebo aj raňajok, prinajhoršom aj v aute na ceste do práce alebo na stretnutie. Počas dňa ich môžete mať stále po ruke a vychutnať si ich na desiatu alebo olovrant.

Autor: Mgr. Michal Páleník

Michala možno poznáte z relácie Extrémne Premeny. Je odborníkom na výživu a pohyb. Založil spoločnosť Planeat, ktorá vyvíja profesionálnu nutričnú aplikáciu pre lekárov, nutričných špecialistov a trenérov.

Do ďalšieho príbehu
o obezite ostáva

Deň (- y)

:

H(s)

:

Minúta(y)

:

Druhý(s)

Môžete počkať na ďalší príbeh alebo spraviť prvý krok

Príďte sa poradiť do špecializovaných lekární o tom, ako upraviť vašu životosprávu a nechajte si vypracovať stravovací plán na mieru vašej diagnóze.

Ďalšie príbehy

Michal Grajciar: rok po

Michal Grajciar: rok po

Darí sa mi celkom fajn. Problém je, že keď som počas pandémie bol zavretý doma a trénoval len doma, tak som sa začal nudiť a rozjedol som sa. Vypadol mi poriadny tréning.

Pacient s diabetickou nohou

Pacient s diabetickou nohou

Počas mojej praxe na chirurgickom oddelení nám z chirurgickej ambulancie volá službukonajúca sestra, že posielajú na oddelenie ťažší prípad. Bol to mladý tridsaťpäťročný muž s výraznou obezitou a diabetickou nohou vo veľmi zlom stave.

Zdravá pizza

Zdravá pizza

Pizza, tradičné talianske jedlo, ktoré sa teší obľube aj u nás. Väčšina ľudí si však pizzu vychutnáva v reštauráciach, alebo si ju dá doviesť domov. Čo tak si pripraviť pizzu aj doma? Najlepšie, aby bola zdravá, nenáročná na prípravu a zároveň aj chutná

Obezita a sedenie

Obezita a sedenie

Ľudské telo je vo svojej podstate stvorené na pohyb. Pohyb je preň prirodzený a nevyhnutný. Avšak za niekoľko posledných desiatok rokov sa, najmä v euro-americkej kultúre, usídlil sedavý štýl života. Sedíme v aute, v práci a následnej po návrate domov presedíme niekoľko hodín pri Netflixe.

Prvých 15 kg dole s E66 radami

Prvých 15 kg dole s E66 radami

O jedálniček som požiadala minulý rok v septembri. Hľadala som cez Google Michala Páleníka a narazila na stránku e66.sk. V žiadosti o jedálniček bola aj otázka “Ako ste sa o nás dozvedeli?”, do ktorej som napísala “Ako asi všetci – cez Extrémne premeny :)”

Obezita a imunita

Obezita a imunita

Pohľad na tukové tkanivo sa v ostatných rokoch od základu zmenil. Tukové tkanivo nepredstavuje iba pasívnu zásobáreň energie, ale predovšetkým je to aktívny endokrinný a aj aktívny imunitný orgán. V súčasnosti máme veľké množstvo vedecky podložených informácií o významnej súvislosti medzi obezitou…

Ľahká večera

Ľahká večera

Málokto z nás je po príchode z práce odhodlaný stáť nekonečnú dobu pri hrncoch, aby si uvaril síce chutnú, ale komplikovanú večeru. Na druhej strane máte chuť na teplé varené jedlo.

Banánové smoothie

Banánové smoothie

To, že smoothie sú úžasné vieme už dávno. Stačí jeden pohár denne, aby sme doplnili väčšinu potrebných vitamínov, minerálov a aj stopových prvkov, a cítili sa nabudený a plný energie.

Obezita a vitamín D

Obezita a vitamín D

Z celej plejády vitamínov je jeden, na ktorý je vhodné upriamiť pozornosť, pokiaľ trpíte obezitou, alebo pokiaľ je obézna osoba vo vašom okolí. Je to vitamín D.

Inšpirujte sa príbehom klientky Michala Páleníka

Inšpirujte sa príbehom klientky Michala Páleníka

Mnohokrát ma oslovujú ľudia v súvislosti s otázkou vytvorenia stravovacieho režimu na mieru, nastavenia správnych návykov, odporúčaním suplementácie a iných záležitostí súvisiacich s procesom chudnutia.

Príbeh za zdravším životom s E66

Príbeh za zdravším životom s E66

Peter je manažér vo veľkej spoločnosti, pracuje dlhé hodiny hlavne za počítačom. Pohybu má počas dňa málo a väčšinu jedla zje po návrate domov. Predtým neraňajkoval, obed zjedol narýchlo v jedálni alebo nejakým fast-foodom pri počítači a doháňal to potom večer doma. Cez deň zvykol ešte piť kolu.

Priberanie v tehotenstve

Priberanie v tehotenstve

Tehotenstvo nie je choroba. To je isto pravda avšak, ak je tehotná žena obézna, alebo počas tehotenstva dôjde k veľmi výraznému navýšeniu telesnej hmotnosti, potom sa pomerne často stretávame s tehotenskými komplikáciami.

Obezita a pracovný život

Obezita a pracovný život

Brať obezitu na ľahkú váhu je nebezpečné, keďže je rizikovým faktorom pre množstvo ochorení, ako napríklad ateroskleróza, trombóza žíl a ostatné srdcovo-cievne choroby, žlčové kamene, choroby kĺbov a chrbtice, cukrovka, karcinóm prsníka a kožné infekcie.

Bola som klasickým prípadom večnej dietárky

Bola som klasickým prípadom večnej dietárky

Keď už sa moja váha začala blížiť stovke, uvedomila som si, že problém nemôžem ďalej popierať a začalo moje osobné peklo. Moje telo a zdravie bolo vždy na poslednom mieste v rodine. Pri deťoch som jedla len úchytkom, alebo večer a dojedala som detské porcie.

Partneri projektu

MUDr. Adela
Penesová, PhD.

lekárka, vedkyňa

doc. MUDr. Mária
Belovičová, PhD., mim. prof.

lekárka, profesorka

Mgr. Michal Páleník

odborník na výživu a pohyb

PharmDr. Ján Holec

klinický farmakológ

PharmDr. Peter Stanko

farmaceut